Beställning

1. Gå in på produktsidan

2. Välj färg och övriga attribut

3. Öppna designverkyget

4. Designa -> Dubbelkolla designen -> Gå till kassan

5. Genomför köpet

6. Invänta leverans 🚀

Tyvärr kan vi inte lägga till fler produkter i en lagd beställning. Du kan dock göra en ny beställning för de extra produkterna.

För vissa färger och storlekar kan vi erbjuda expressproduktion, vilket oftast halverar leveranstiden.

Alla leveranssätt

Om du inte har fått en orderbekräftelse inom några minuter efter beställning, kolla din skräppost. Om den inte finns där, kontakta oss så hjälper vi dig.

I designverktyget ser du din rabatt direkt – ju fler plagg du lägger i varukorgen desto billigare styckpris. Ska du beställa en större mängd än vad som finns i stafflingen? Kontakta oss.

Leverans

Vi levererar till Sverige och Danmark.

Alla leveranssätt

Ja, du får ett spårningsnummer så fort din beställning har skickats.

Om din leverans är försenad kan du kontakta oss så hjälper vi dig att spåra paketet och lösa problemet.

Ja, fast vi erbjuder Expressproduktion för vissa produkter. Alternativen visas i designverktyget beroende på produkt, färg och storlek.

Beställningen bokas direkt när din order har gjorts – detta för att göra flödet så snabbt och effektivt som möjligt. Du kan alltid kontakta oss så kan vi se om vi hittar en lösning.

Nej, vi kan tyvärr inte leverera till postboxar. En fysisk adress krävs.

Vi erbjuder olika leveransmetoder. Alternativen visas i kassan beroende på din beställning och leveransadress.

Alla leveranssätt

Om du inte fått spårningsinformation efter att din beställning skickats, kontakta oss så undersöker vi saken.

Uppskattad leveransdag visas i designverktyget. Om du vill ha beställningen snabbast möjligt, välj Expressproduktion.

Betalning

Ja, du kan välja att spara dina betalningsuppgifter via NETS betallösning för snabbare betalning nästa gång. Det sker helt säkert och krypterat.

Om din betalning inte går igenom, försök igen, välj ett annat betalsätt (t.ex. Swish eller betalkort istället för faktura) eller kontakta oss så hjälper vi dig.

Ja, du får en orderbekräftelse skickat till din e-postadress när betalningen är genomförd. Beroende på betalsätt så får du även ett kvitto från NETS.

Hejdi har ingen tillgång till dina kort- eller kontouppgifter. Läs NETS dataskyddspolicy här:

Design & layout

Vi rekommenderar att din bild har minst 300 dpi (pixlar per tum) för att säkerställa skarpa och tydliga tryck.

Vi accepterar de flesta vanliga format som PNG, JPEG, PDF, EPS och AI (Adobe Illustrator).

Se till att din design har bra kontrast mot t-shirtens färg och att storleken på designen är anpassad för plaggets mått.

Ja, om du laddar upp en PNG-fil med genomskinlig bakgrund, trycks endast själva designen utan en bakgrundsfärg.

Det beror på produkten, men vi ger rekommendationer om storlek när du laddar upp din design. Större är oftast bättre, då det ger mer flexibilitet vid tryck.

Du får en förhandsgranskning av din design direkt på produkten innan du slutför beställningen, så att du kan se hur det kommer att se ut.

En säkerhetsmarginal är ett område runt designen som lämnas tomt för att säkerställa att inga viktiga delar beskärs vid tryck. Vi rekommenderar att viktiga detaljer hålls inom säkerhetsmarginalen.

Ja, du kan ladda upp en färdig design i rätt format eller använda våra “Designer” i verktyget.