Beställning
1. Gå in på produktsidan
2. Välj färg och storlek
3. Öppna designverkyget
4. Designa -> Dubbelkolla designen -> Gå till kassan
5. Genomför köpet
6. Invänta leverans 🚀
Om du inte har fått en orderbekräftelse inom några minuter efter beställning, kolla din skräppost. Om den inte finns där, kontakta oss så hjälper vi dig.
Du ser rabatten online på produktsidan. Ska du beställa en enorm mängd plagg? Kontakta oss.
Tyvärr kan vi inte lägga till fler produkter i en redan packad / skickad beställning. Du kan dock göra en ny beställning för de extra produkterna.
Leverans
Vi levererar till Sverige och Danmark.
Ja, du får ett spårningsnummer så fort din beställning har skickats.
Om din leverans är försenad kan du kontakta oss så hjälper vi dig att spåra paketet och lösa problemet.
Ja, vi erbjuder expressleverans för vissa produkter. Alternativen visas i kassan/produktsidan beroende på produkt och leveransadress.
Om beställningen inte har packats än kan du kontakta oss för att ändra leveransadressen.
Nej, vi kan tyvärr inte leverera till postboxar. En fysisk adress krävs.
Vi erbjuder flera leveransmetoder, inklusive standardleverans och expressleverans. Alternativen visas i kassan/produktsidan beroende på din beställning och leveransadress.
Sverige: Postnord, DHL
Danmark: Postnord (PostNord Denmark), DHL
Om du inte fått spårningsinformation efter att din beställning skickats, kontakta oss så undersöker vi saken.
Uppskattad leveransdag visas på produktsidan och i kassan. Om du vill ha beställningen snabbast möjligt, välj expressleverans.
Betalning
Sverige: Swish, Trustly (banköverföring), VISA, Mastercard, Klarna.
Danmark: MobilePay, VISA, Mastercard
Norge: Vipps, VISA, Mastercard
Ja, du kan välja att spara dina betalningsuppgifter via NETS betallösning för snabbare betalning nästa gång. Det sker helt säkert och krypterat.
Om din betalning inte går igenom, försök igen, välj ett annat betalsätt (t.ex. Swish eller betalkort istället för faktura) eller kontakta oss så hjälper vi dig.
Ja, du får ett kvitto skickat till din e-postadress när betalningen är genomförd. Kvittot skickas både från oss och från vår betallösning.
Hejdi har ingen tillgång till dina kort- eller kontouppgifter. Läs NETS dataskyddspolicy här:
Design & layout
Vi rekommenderar att din bild har minst 300 dpi (pixlar per tum) för att säkerställa skarpa och tydliga tryck.
Vi accepterar de flesta vanliga format som PNG, JPEG, PDF, EPS och AI (Adobe Illustrator).
Se till att din design har bra kontrast mot t-shirtens färg och att storleken på designen är anpassad för plaggets mått.
Ja, om du laddar upp en PNG-fil med genomskinlig bakgrund, trycks endast själva designen utan en bakgrundsfärg.
Det beror på produkten, men vi ger rekommendationer om storlek när du laddar upp din design. Större är oftast bättre, då det ger mer flexibilitet vid tryck.
Du får en förhandsgranskning av din design direkt på produkten innan du slutför beställningen, så att du kan se hur det kommer att se ut.
En säkerhetsmarginal är ett område runt designen som lämnas tomt för att säkerställa att inga viktiga delar beskärs vid tryck. Vi rekommenderar att viktiga detaljer hålls inom säkerhetsmarginalen.
Ja, du kan ladda upp en färdig design i rätt format eller använda våra “Designer” i verktyget.
För att få skarpast text rekommenderar vi att du använder vektorbaserade filer (som t.ex. PDF eller AI), och att textstorleken är tillräckligt stor för att vara tydlig på produkten. Om du skapar texten i designverktyget så blir det vektorgrafik = skarpt tryck.